E-business Veldhoven

E-business optimaliseert uw bedrijfsprocessen waardoor u meer omzet en winst behaalt met minder personeel.

Alle zaken rondom administratie en informatie kunnen worden geautomatiseerd. Daardoor bespaart u niet alleen op de kosten van secretariaat en administratie, maar levert u ook een snellere en betere service.

E-business voorbeelden

Een interessant voorbeeld is de Belastingdienst die in 2016 op vrijwillige basis 5200 mensen heeft ontslagen omdat de controle op fouten en fraude is geautomatiseerd. Daarbij zijn gegevens gekoppeld aan andere databases van de overheid en worden profielen van mensen en bedrijven opgesteld. Zie ook: Miljoenen banen verdwijnen.

Voor een klein of middelgroot bedrijf zijn er genoeg mogelijkheden. Denk aan integratie van een webshop met voorraadbeheer, administratie en grootboek. Als een klant een product bestelt wordt die bestelling online afgehandeld. De vooraad wordt verminderd. Bij onderschrijding van de minimum voorraad wordt er automatisch bij de leverancier bijbesteld. In het grootboek worden automatisch kosten en omzet geboekt. Uiteraard staan klant- en productgegevens ook online en kan de klant online de voortgang van de levering en bestelling volgen. E-business werkt dag en nacht, wereldwijd. Zo kunnen klanten op vakantie met hun tablet vanuit de camping een bestelling doen.

Online offertes en intakes

Klanten kunnen online offertes aanvragen na invoering van gegevens. Bijvoorbeeld bij een prijs offerte voor een nieuw dak: hoe groot is het dak, welk type dakbedekking is gewenst, met of zonder isolatie of dakbeschot. Ze kunnen ook online zien hoeveel het scheelt met een ander type dakbedekking. De dakdekker hoeft niet meer naar de klant te rijden voor een prijsindicatie.

Online inschrijvingen, aanmeldingen, dossiers en intakes: bij een complex medisch intakeformulier wordt de invoer gecheckt op juistheid van gegevens. Waar mogelijk kunnen de klanten selecteren uit een drop-down lijst met mogelijkheden. Die hoeven dan niet ingetypt te worden en er is minder kans op verwarring en fouten. Uit onderzoek blijkt dat niet alleen het bedrijf veel tijd bespaart, maar ook de klant en dat die klant dat ook waardeert. Dat is ook het grote succes van internetbankieren.

Eenvoudig te realiseren is een pagina met Veelgestelde Vragen en antwoorden daarop. Of pagina’s met online handleidingen, updates, brochures en uitgebreide informatie. De klanten vallen uw medewerkers niet lastig met allerlei vragen, u hoeft geen brochures op te sturen, u bespaart drukkosten en de klant kan alles ’s avonds of in het weekend inzien als uw zaak gesloten is.

Uiteraard is de basis van E-business een uitstekende website of webshop met goede vindbaarheid (SEO). De juiste online marketing en reclame brengt de klanten naar u toe!

Veel zaken kunt u maken met gratis software.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *