LinkedIn heeft de accountinstellingen zo veranderd dat ieder lid automatisch toestemming geeft voor het gebruik van zijn naam en foto’s in advertenties van LinkedIn, tenzij dit wordt aangepast (zie hieronder).
Het sociale netwerk heeft de verandering in juni in twee blogs gemeld. De leden zijn niet persoonlijk op de hoogte gesteld, wat ik zeer ongepast vind. Ik ervaar dit als een privacy schending.
Zo kunt u uw accountinstellingen wijzigen (bijgewerkt 19-9-2014): Lees verder
LinkedIn ging vandaag naar de beurs in New York voor $45, piekte boven $120, om te sluiten op $94,25. Het bedrijf is pas 9 jaar oud en is daarmee al 8,9 miljard dollar waard. De introductiekoers van $45 lag al 34% boven het gemiddelde uit de eerdere range $32-35. Het is interessant hoe de beurskoers zich nu verder ontwikkelt.
Ziet u ook wel eens 3x dezelfde advertentie vlak achter elkaar? Dat heet Persoonlijk Adverteren en komt door cookies die uw surfgedrag onthouden. Als u op wehkamp.nl een leuk shirt bekeken heeft, komt precies dat shirt terug in advertenties op nu.nl, telegraaf.nl, buienradar.nl enz.
Een oude droom van de mensheid is telepathie: gedachten kunnen lezen, ook over grote afstand. Telepathie komt voor in vele verhalen van sprookjes tot sciencefiction omdat het zo tot de verbeelding spreekt. De wetenschap ontkent het volledig.
Eindhoven nieuws